Elégedetten dőlsz hátra a székedben miután megírtad a heti, vagy havi aktuális hírleveledet, majd várod az eredményeket. Mindenkinek ismerős lehet ez az érzés, aki valaha is írt hírlevelet.
Ám a hírlevelek megírása után már nem csak az elégedettség érzése keríthet hatalmába, hanem a várakozásoké is.
Ez persze teljesen normális velejárója bármely marketing kampánynak is, hiszen ilyenkor jön el a következő munkafázis, a mérések, utókövetések fázisa.
A mérésekhez, és utókövetésekhez a statisztikák vannak a segítségedre. A statisztikák segítségével tudod nyomon követni a kiküldéstől számítva az e-mailek életútját, hogy ki, mikor, nyitotta meg, melyik linkre kattintott, milyen eszközön olvassa a hírleveleidet.
A legtöbb hírlevél küldő szoftver már rendelkezik, saját beépített statisztikákkal, akár csak a Protopmail is, ennek köszönhetően az alábbi módok szerint mérheted a hírleveled eredményességét:
- Kezdjük is rögtön azzal, ami talán a legfontosabb a „Megnyitásokkal”. A megnyitások statisztikai menüpontban összesítve látható, hogy az egyes hírleveleket ki, mikor és természetesen, hogy mennyien nyitották meg. Az értelmezés megkönnyítésére egy diagram is a rendelkezésre áll.
- A fontossági sorrend második helyén az átkattintások aránya áll, melyet a „Linkek” menüpontban tekinthetsz meg. Itt is segíti az értékelést egy diagram, melynek segítségével napról napra követve lehet látni az átkattintások alakulását.
- Természetesen a statisztika olyan tényezőkről is szolgáltat adatokat, amelyek a sikertelen kézbesítésről szólnak. Ezek közül az egyik a „Visszapattanások”. Ennek köszönhetően tudhatjuk meg, hogy melyek azok az e-mail címek, amelyek valamilyen okból visszapattantak, valamint azt is részletezi a statisztika, hogy ez a visszapattanás kemény vagy puha visszapattanás volt.
- Amit talán senki sem szeret látni az a leiratkozók száma. Ez a statisztika szolgál ugyanis a leiratkozókra vonatkozó adatokkal. Segítségével megvizsgálható, hogy ki, mikor iratkozott le a hírlevelünkről.
- Aminek minden e-mail marketinges örül, az az, ha a címzetteknek olyannyira megtetszik a hírlevél, hogy továbbítják azt ismerőseiknek. Természetesen ezeket a továbbításokat is nyomon lehet követni, így láthatjuk, hogy ki, mikor, kinek küldte tovább a hírlevelünket.
Minden kiküldött hírlevelet összesítve is lehet elemezni, nem csak részekre bontva. Ebben az esetben egy részletes statisztikát ad a rendszer, mely egyszerre szolgáltat adatot megnyitásokról, átkattintásokról, és leiratkozásokról. Ebben az esetben is egy kör diagram segíti az elemzést, valamint minden adat kiexportálható a rendszerből.
A Protopmail statisztikája nem csak az egyszerű hírlevelekről, hanem az A/B tesztekről, az autoresponderekről valamint a triggerekről is készít jelentést.
Kövesd nyomon te is a hírleveleidet a Protopmail statisztikáival!
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!