A legtöbbször a B2C (business to consumer) típusú e-mail marketinggel foglalkozunk. Ez fontos is, hiszen a legtöbben a lakosság felé kommunikálnak, ők jelentik számukra a célcsoportot, vevőkört. Azonban vannak olyan vállalkozások, amelyek egy másik cég felé, azaz B2B (business to business, cég a cégnek) típusú e-mail marketinget folytatnak. A B2B e-mail marketinggel viszonylag ritkán foglalkozunk, ezért mai bejegyzésünkben ennek szentelünk nagyobb teret.
A B2B marketingnek a B2C marketinggel szemben van néhány sajátossága, ami kicsit megnehezítheti a marketingesek, e-mail marketingesek dolgát, azonban mindenre van megoldás!
A B2B marketing során a legtöbbször az a legnehezebb, hogy hogyan férj a döntéshozók közelébe, hogyan tűnj ki a többi versenytárs közül.
A hírlevelek az egyik legjobb megoldás lehet erre is, hiszen egyből a döntéshozó postaládájába, azaz szeme elé kerülhet a te ajánlatod.
Ha B2B hírleveleket küldesz, akkor a következőket vedd figyelembe, és ezek alapján készítsd el az e-maileket:
1, A legtöbb cég nem használ ingyenes levelező klienseket, sőt, sok helyen szigorúan tilos azok használata. A magyarországi cégeknél a legelterjedtebb levelező az Outlook. Ami sajnos nem igen szereti a HTML hírleveleket, ezért a B2B hírlevelek esetében inkább használj Multipart, vagy TXT formátumú levelet, így biztos eljutnak a címzetthez.
2, Nem csak azért nem érdemes HTML hírlevelet küldeni, mert a céges levelezők „megerőszakolják” őket, hanem azért is, mert a címzettek többsége olyan döntéshozók, vállalatvezetők, akik naponta több tíz, vagy száz e-mailt kapnak. Nekik nincs idejük arra, hogy egy ugyan nagyon szépen megszerkesztett csilli-villi HTML hírlevelet olvasgassanak, hanem a lényegre összpontosítanak, azt keresik a levelek tartalmában, valamint a legtöbbször csak átfutják azokat. Ezért is elegendő TXT alapú levelet küldeni nekik, hiszen a legtöbbször a tartalom számít.
3, A tartalom sem mindegy, hogy milyen. Az esetek többségében nem csak Te, hanem a versenytársaid is bombázzák a vállalkozásokat hírlevelekkel, ezért nagyon fontos, hogy a tartalom minél megragadóbb legyen. A vállalatvezetők többségének információ éhsége van, ezért etesd meg őket. Írj olyan tartalmat, ami kielégíti az étvágyukat, azaz lehetőleg inkább információban gazdag, szakmai cikknek ható tartalom legyen, ne reklám tartalmú. A hírlevelek esetében is használhatod a 80/20-as szabályt, 80%-ban legyen a szakmai tartalom 20% szóljon rólad.
4, A feladó neve és a tárgya ebben az esetben is nagyon fontos, hiszen a postaládában ezt látja egyből a címzett. Ezért a feladó nevet úgy válaszd ki, hogy az minél jobban definiálható legyen ki is a feladó. A tárgy is minél figyelemfelkeltőbb legyen, de azért törekedj arra, hogy ne szenzáció hajhász legyen, hanem inkább érdekesnek hasson.
5, Arra is ügyelj, hogy mikor küldöd ki a leveleket. Ma már a lakossági fogyasztók számára a legjobb időpontok a reggel, vagy az esti kiküldések, azonban a B2B címzettek esetében legtöbbször az irodájukban, munkahelyeiken olvassák a leveleket, ezért napközben ajánlott kiküldeni őket. A legjobb időpont a B2B levelek kiküldésére a kedd 10:00-13:00-ig időintervallum. A legrosszabb időpont a hétfő délelőtt, hiszen a legtöbb munkahelyen ezen a napon tartják a heti értekezleteket, így kevésbé érnek rá e-maileket olvasni.
Ne félj használni a hírleveleket a B2B marketing során, ha szem előtt tartod tanácsainkat, meglátod, nem fogsz mellé lőni!