Az e-mail kampány statisztikák vizsgálata során a marketingesek számára a legmeghatározóbb mutatószámok a megnyitási és az átkattintási statisztikák. Ugyanis ebből a két adatból derül ki leginkább, hogy mekkora sikere volt egy kampánynak.
Azonban az adatok értelmezése gyakran nem világos még a marketingesek számára sem. Sokszor nem tudják, hogy mihez viszonyítsák, mi számít jó megnyitási és mi számít jó átkattintási aránynak.
Ebben segítünk most egy kicsit, adunk néhány viszonyítási számot Magyarországról, és természetesen a nemzetközi helyzet alapján is.
Először is azt le kell szögeznünk, hogy a mutatónak nincs egy konkrét pontos számban meghatározható jó, vagy rossz értéke. Ugyanis a megnyitások és az átkattintások számát is sok minden befolyásolhatja.
Befolyásolhatja például, hogy kinek milyen tartalmú hírlevél mikor lett kiküldve. Azt is megfigyelhető, hogy ezek az adatok iparáganként, szektoronként is eltérő képet mutat, ezért sem lehet egy kalap alatt vizsgálni és egy egzakt számot megállapítani.
A nemzetközi adatok alapján az alábbi szektorokban a következő megnyitási számok az átlagosak:
Iparáganként |
Megnyitási arány |
Elektronikus kereskedelem |
22,2% |
Pénzügyi szektor |
32,6% |
Egészségügy |
32,2% |
Telekommunikáció |
32,5% |
Idegenforgalom |
27,7% |
Mezőgazdaság |
45,4% |
(Adatok: Mailchimp Email marketing Benchmark)
2013-ban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozata is készített egy felmérést, a magyar helyzetről, igaz nem iparági szektoronként lebontva.A felmérésé alapján az átlagos megnyitási arány 25,4 %, ami a nemzetközi számoktól azért kicsit elmarad.
Az adatokból jól látszik, hogy a megnyitási arányok valamennyire eltérőek, nincs rá konkrét szám. Azonban az is elmondható, hogy a megnyitási számokat nem szabad egy adott időpontban vizsgálni, mindig időszakosan érdemes vizsgálni. Kiküldéstől számítva minimum 24 óra után vizsgáljuk az adatokat, hiszen ekkorra már bizonyos, hogy minden címzetthez eljutott a levél, és aki akarta az meg is nyitotta.
Ha a 24 óra eltelte után nem változik a statisztika, tehát nem nőnek a számok, akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy mit csinálhattunk rosszul.
A kampányokat minden esetben érdemes tesztelni, akár A/B teszteket készíteni, ami segít eldönteni, hogy mitől sikeresebb egy email kampány, és választ adhat arra, hogy mi segíti elő a megnyitásokat.
Neked mekkora volt az eddig mért legmagasabb megnyitási arányod? Oszd meg velünk!