A hírlevelek írásakor az egyik legnehezebb dolog a tárgymezők megfogalmazása.
Elárulunk egy műhelytitkot, sokszor nekünk is meggyűlik vele a bajunk, és törjük rajta a fejünket, gyakran kísérletezünk velük, mire elkészül a végleges változat.
Azért is nehéz műfaj a tárgy megfogalmazása, mert mint már te is tudhatod, a megnyitási arányok növeléséhez elengedhetetlenül szükséges adalék.
Valamint azért is, mert rövidnek, frappánsnak, és még figyelemfelkeltőnek is kell lennie.
Ám a magyar nyelv sokszor nem kedvez ennek a három kitételnek, hiszen amíg más idegen nyelveken könnyen 1-2 szóban meg lehet fogalmazni érdekes, figyelemfelkeltő és rövid tárgymezőket, addig az a magyar nyelvtan miatt sajnos nem megy. (Egyébként az a gyanúnk, hogy a Twitter is pont emiatt nem terjed annyira hazánkban.)
Ezért összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyek segítségül szolgálhatnak a rövid és frappáns tárgysorok írásában.
1, Ajándék: Ez mindig nyerő, hiszen ki nem szeret ajándékot kapni?! Főleg a feliratkozók szeretik, ha jutalmazzák a hűségüket. Ezért találj ki olyan tartalmat, amely ajándék lehet nekik, ez bármilyen apróság lehet, hidd el örülni fognak neki.
2,Hogyan?: Kezd a tárgymezőt a hogyan kérdéssel, vagy fogalmazd meg kérdő mondatban, hiszen ez az egyik legjobb módja, hogy felkeltsd az olvasók kíváncsiságát és megnyitásra ösztönözd.
3, Szólítsd a nevén: Lehet, hogy már kicsit elcsépelt, de az olvasók még mindig inkább a saját nevüket, mint egy márka nevet szeretik látni a tárgymezőkben.
4, Ingyen/Akció: Talán ezek is elcsépelt kifejezések, de az az igazság, hogy a magyar ember igen ár érzékeny, így ha valamilyen akciót, vagy készlet kiárusítást, esetleg ingyenes házhozszállítást kínálsz, semmiféle képen se rejtsd véka alá, hanem kezd ezzel a tárgymezőket!
5, Sürgess: Használj olyan kifejezéseket, mint pl. az utolsó esély, lejár a határidő, stb., amelyekkel kicsit megmozgathatod az olvasókat, hiszen azért valljuk be, szeretnek mindent utoljára hagyni.
+1, Jó tanács, amit mindenképpen kerülj, az az írásjelek halmozása és szimbólumok használata a tárgymezőben, hiszen ezek nagymértékben növelik a spambe kerülés veszélyét és így hiába minden erőlködésnek.
Ha ezek után sem tudod eldönteni, hogy melyik tárgymező lehetne hasznosabb, akkor tesztelj! Készíts több változatot, majd vesd alá A/B tesztnek, ami egyértelműen eldönti, hogy melyik variáció nyeri el a címzettek tetszését.